Eikäkun imurihan se olikin.

Jotenkin minusta tuntuu, että nämä postaukseni alkavat toistaa itseään. Ehkä blogin päivitystahti on hidastunut liikaa, kun ei juurikaan ehdi muusta infota, kuin rikkimenneiden laitteiden uusimisesta.
Eihän tästä taida olla kuin kuukauden päivät, kun kamera lakkasi toimimasta.
Nyt oli imurin vuoro!
Luonnollisesti kesken joulusiivouskiireiden se laukesi.Hymy Siis minun joulusiivoukseni ei toiminnoiltaan poikkea normisiivouksesta eikä ole kiireistä. Joulusiivoukseksi sen tekee ajankohta, eli joulukuu.

Olihan se jo jonkin aikaa tuntunut aika tehottomalta. Ääntä lähti kyllä kiitettävästi.

Nyt riitti sitä settiä!

Sen verran tutustuttiin tilanteeseen, että kanta-asiakaspäivät ovat menossa, ja tarjouksessa on sopivantuntuinen imuri.

Auto alle ja kodinkoneliikkeeseen. (Tämä lause kuulostaa kovin tutulta).

Suosikkimyyjällä oli toinen asiakas, joten jouduttiin turvautumaan toiseen kauppiaaseen. Itse ostotapahtuma eteni entiseen malliin. Käveltiin ao. imurin viereen, ja kun myyjä ilmestyi paikalle, kerroimme haluavamme tämän kanta-asiakastarjousimurin.
No siinähän oli kanta-asiakaspäivät juuri loppuneet, mutta ilmoitin, että tässä tapauksessa ne jatkuvat vielä tämän päivän. Suosikkimyyjä kuuli ilmoitukseni, ja sanoi asian olevan niin.

Rahat tiskiin, takuulaput taskuun, ja myyjä kipaisee hakemassa imurin varastosta, kun niitä ei ollutkaan siinä myymälän puolella.

Kului tovi… toinenkin…myyjä ilmestyi näkyviin varaston puolelta, tarkasteli hyllyä…jupisi puoliksi itsekseen, että kyllä niitä saldon mukaan kuusi kappaletta pitäisi olla. Pyörähti takaisin varastoon, tuli jonkin ajan päästä toisen kaverin kanssa, ja yhdessä hyllyä tutkivat.
No kun niitä ei ollut, niin ei ollut, eikä ne monenkaan henkilön etsimänä ilmaantuneet.
Mutta kun saldo koneella sanoo, että niitä pitäisi…

Herrantähden!
Jos ei ole hyllyssä eikä varastossa, niin ei niitä ole, vaikka saldo näyttäisi mitä. Tähän on tultu! Ei uskota omia silmiä, kun tietokone ilmoittaa, että tuotetta on.

No mitäs sitten…

…”malttaisitteko odottaa, että saataisi lisää”
…”ei odoteta, matot odottavat tamppaustelineellä siivoushenkilöitä”
…”no miten jos maksaisitte pari kymppiä väliä, niin saisitte huomattavasti kalliimman ja paremman imurin, siinä on kätevämpi kahvakin…
… “ei makseta kahvasta kahtakymppiä”

Edellinen keskustelu käytiin myyjän ja minun välillä. Maksumies, siis varsinainen asiakas, jonkin verran maltillisempi kannanotoissaan, ei ehtinyt kuin vetää henkeä vastatakseen myyjälle.
Ehdin ensin!

“Tämä on nyt sitten RUSKEA alkuperäisen valkoisen sijaan, haittaako värin muutos?”
“Ei haittaa, parempi vaan kun ei ole valkoinen.”

Myyjä nakutteli konettaan, ojensi uudet takuukuitit, ja sanoi ykskantaan, että “Saitte edullisesti huomattavasti paremman imurin kuin …”

“Ei haittaa!” sanoin myyjälle, ja kävelimme ulos upouuden imurin omistajina.

1323439119_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tässä tämä meidän RUSKEA uusi imuri.

Mitenkähän siellä mahtavat saldot täsmätä!